Trötthet

Vi hade fotoföreläsning idag, det var en kvinna som kom till vår skola och snackade med oss fotoelever om hur man framför ett budskap genom text och bild. Jag tycker faktiskt att det var intressant på riktigt, hon jobbade som marknadsförare typ och jag funderar på om det kanske vore något för mig? Jag fick nämligen panik imorse på tunnelbanan på vägen till skolan då jag insåg att jag inte har en aning om vad jag vill göra när skolan är slut. Det är ju faktiskt knappt ett och ett halvt år kvar... Heeeelt galet.

Min syster har blivit medlem på ett typ pingvinkollektiv på internet, stolt visade hon upp sin lila pingvinfigur för mig och jag log och sa hur cool och duktig hon var. Samtidigt i huvudet tänkte jag på hur jag själv som åttaåring knappt visste vad en dator var för något... Det är ju helt sjukt hur barn har koll på saker! Jag känner mig som en föredetting.

Blir för övrigt mörkrädd när jag läser om försvunna Engla! Kan de inte leta reda på flickan snart så att hennes familj, vänner och hela Sverige får lite ro? Det är ju så förbannat hemskt alltihopa. Hoppas inte detta blir ännu ett olöst fall, människan kan ju resa till Månen, då måste vi ju kunna leta reda på en tio-årig flicka?

Nu ska jag inte slösa mer tid här, har faktiskt väldigt mycket att göra. Inget blir dock gjort vilket är den oroande faktorn i hela berättelsen. Det stavas "lathet"...

Hejdå så länge,
Ida.


    Min otroligt begåvade, och otroligt älskade, lillasyster. Du är BÄST!




Kommentarer
Postat av: Elina

Både du och din fina syster är vackra och begåvade och framför allt BÄST!

2008-04-08 @ 21:55:38
URL: http://elinawarde.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0