18-års dagen!

Idag är jag supertrött och väldigt sliten efter gårdagens firande av min 18-års dag. Men gud va kul jag hade!

Dagen började med att mamma, pappa och Pernilla sjöng för mig och gav mig frukost på sängen. Att pappa kom ända från Gärdet så tidigt på morgonen var supermysigt och jag blev så himla glad att hela familjen var samlad! Efter lite frukost och presenter så var familjen tvungen att gå iväg till jobb och fritids, men knappt en timme senare kom Elina hem till mig och uppvaktade. Fick en hembakad bulle med ljus i! Presenten var ett album fyllt med bilder, citat och minnen från vår tre år långa vänskap. Blev så rörd att jag grät, för gud va fin den var. Blev så otroligt glad för den!

Sen var det dags för oss att bege oss till min överraskning! Fick veta att vi skulle spela paintball, blev supertaggad! Vi begav oss till T-Centralen där vi mötte Julia, Emma med busken och Fredis. Därefter åkte vi fem ut till Upplands Väsby där vi irrade runt lite tills vi hittat rätt. Vi bytte om till stora militärdräkter och fick vapen och hjälm. Jag kände mig sjukt cool faktiskt, där jag sprang runt med vapen. Eller sprang och sprang, så snart vi kommit igång flög jag ner bakom ett plank och sköt frenetiskt rakt ut i tomma luften. När resten av gänget faktiskt försökte köra paintball, sköt jag prickskytte mot träden. Jag var lite för feg helt enkelt, men roligt var det! Jag skrattade hysteriskt mest hela tiden, och adrenalinkicken var enorm. Fredis var klart läskigast, han var the quiet observer och sköt väldigt precist och bra. Han var lite farlig där på paintball-banan helt enkelt.

Efter paintballen tog vi tjejer oss in till stan, utan Fredis nu, för att fika lite. Vi släpade oss fram, fuktigheten i luften plus vätskebristen i våra trötta kroppar tog ut sin rätt. Vi satte oss på ett cafe och pratade om gamla minnen och annat kul. Sedan begav vi oss alla hem, jag hetsade då jag skulle på middag med mamma, pappa, Pernilla och farmor. Hopp in i duschen, nya kläder och smink fort som bara den för att sedan rusa till tunnelbanan för att åka till Medborgarplatsen och Noodle House. Grymt god mat, gå dit någon gång, lokalen är superschysst, personalen är trevlig och maten som sagt supergod. En väldigt mysig födelsedagsmiddag blev det helt enkelt :)

Efter middagen följde jag farmor till tåget, och sedan pang bom hem igen där jag träffade Nina. Vi bytte om, jag fick min present av henne och sedan gick vi ut för att parta lite. Och fan va roligt vi hade! Det blev väldigt mycket av allting, och vi kom hem vid halv fem. Det blev alltså inte mycket sömn inatt, men åh va roligt det var!

Tack till alla som hjälpte till att göra min 18-årsdag till den bästa. Elina, tack för att du ansträngde dig så mycket och ordnade så bra! Det hade inte blivit ens hälften så bra utan dig min ängel. Fredis, Emma, Julia, Nina - Tack!!! Och tack till mamma, pappa och Pernilla för att ni är världens underbaraste och är den starka grunden jag står på och alltid kan falla tillbaka på. Och tack farmor för att du kom ner till Stockholm för att vara med på middagen! Det hade inte varit detsamma utan dig. Sist men inte minst, tack till ALLA som hörde av sig med gulliga SMS och telefonsamtal hela dagen - jag uppskattade det grovt och blev jätteglad!

Kram på er alla!

Kommentarer
Postat av: Elina

Jag är sååå glad över att du är nöjd med ditt firande älsklingen! Hoppas du hade det lika kul som jag =)



Kämpa på på jobbet nu, bara 4h kvar jue!! Puss<333

2008-08-15 @ 11:48:31
URL: http://elinawarde.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0