Att försöka bli festfin på landet

Today is the day! Idag ska vi nämligen ha vår kombinerade taklags/släkt/grann-öppet hus som vi har förberett i en veckas tid. En massa bröd har bakats, potatissallader har hackats ihop och en massa annan god buffé-mat har lagats.

Jag packade ner en massa klänningar och liknande för att känna mig lite fin såhär efter en veckas rå-sunk på landet (vilket iofs har varit superskönt..). Inte tänkte jag på att det kanske är lite kallare i norra Sverige än vad det är i mitten av landet. Det är nu c:a 12 grader här och mina klänningsplaner överges ungefär lika snabbt som planerna på ett bad för att fräscha upp sig i sjön. Dusch fick jag dock låna uppe hos gulliga Carin, så att tvätta håret var snabbt avklarat. Nödlösning på klädfronten fick bli jeans och en skjort-liknande tröja, med en stor kofta över. Men vad gör man inte? Jag fryser ju.

Lite roligt var det när jag skulle sminka till mig lite och upptäckte att mitt smink typ förfrusit i väskan. Jaha, tänkte jag och kletade på en mascara som kändes som en diskborste i ögonen och en foundation som kändes som en krita. Lustigt det här, med landet och fåfänga. De verkar inte höra ihop. Undrar varför?

Kommentarer
Postat av: Elina

HAHAHAHA, du skriver så jävla roligt älskling!

Du kan verkligen locka läsaren!



Och nej, landslivet och fåfänga är svåra grejer att få ihop ;)

Tur är det då att du är supersöt i sunkkläder!<3

2008-08-09 @ 16:06:27
URL: http://elinawarde.blogg.se/
Postat av: eva

Nehej du, det tror jag inte på, så kallt har det inte varit att sminket fryser!

eva

2008-08-11 @ 15:30:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0