Frilufts-Ida

Imorse var jag uppe tidigt! Halv nio ringde mobilens väckarklocka och jag tryckte ner fötterna i gummistövlar och mötte Henke och Fredrik vid båten, för att ro ut och ta upp näten. Och va mycket fisk vi fick!! Typ 25 abborrar, 15 sik och okänt antal harr. Förutom all den ätbara fisken fick vi även en liten gädda (!) och 15 mörtar. Vi rodde hem med fångsten och rensade näten, och sen stod vi i två timmar och rensade fisk. Hela utflykten tog tre timmar, så by the time vi var klara var jag vrålhungrig då jag inte ätit någon frukost tidigare på morgonen....

Senare på dagen runt två så skulle Henke, Fredrik och min kära mor åka iväg med bilen ner till ett joggingspår. Jag följde, till min egen enorma förvåning, med och joggade faktiskt c:a 5 km. Okej, jag fuskade lite och promenerade vissa sträckor, men man måste ju börja någonstans. Klarade dock mer än jag trodde att jag skulle orka med, så det var en skön känsla, framförallt efteråt... Väl hemma igen hoppade vi i den iskalla Näckten och jag tvättade håret och höll på att tuppa av från kylan. Känner mig iaf fräschare nu än jag har gjort de senaste tre dagarna!

Kom precis hem ifrån en liten färd till Svenstavik, folket skulle ha dricka från Systemet så jag och bröderna Lundquist åkte dit för att fixa fram det. Efter lite strul med ett av Sveriges största dubbelmoral bolag så kom vi hem igen med det som folket önskat sig. Snart ska vi ha fiskmiddag med dagens fångst! For once så kan jag ta åt mig lite av äran till maten som kommer stå på bordet. Det känns bra :)

En liten dagens hyllning till min mormor, som är så otroligt klok och vacker på alla sätt. Jag älskar dig! Du gör mig starkare bara genom att finnas till.

Kommentarer
Postat av: Elina

Fy, jag blir ju avundsjuk på dig! Du har det ju hur mysigt som helst!!



Kom ner till Sthlm igen och gör det mysigt för mig med ;) :) porr <33

2008-08-06 @ 20:59:22
URL: http://elinawarde.blogg.se/
Postat av: Sophie

åh jag håller med Elina! Du evrkar ju ha det så supertrevligt där borta! Du får berätta allt sen när vi ses! :)



Ha det bäst gumman! Älskar dig! <3

2008-08-07 @ 23:54:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0