Alla Hjärtans Dag

Det första som hände imorse var att jag fick choklad av min kära pappa. Det var roligt, levande amerikanska kultur! Tur att han bevarar den.

Skrattade mycket idag, det började med att jag kom till skolan och upptäckte att jag hade en sarrefläck på tröjan. Dock så var det ju givetvis inte det, jag tror jag spillde tandkräm eller något imorse så bråttom som jag hade i min iver att komma till italienskan. Som tur var hade jag en extra tröja som jag snabbt bytte om till. Resten av dagen fortskred smärtfritt och jag skrattade som sagt mycket, speciellt när vi på London-lektionen kollade på kanske en av världens mest udda människor vandra in och ut genom okända människors hem för att visa det typiskt brittiska boendet. FIck prata lite ordentligt med Lidija idag, äntligen, vi har knappt snackat de senaste månaderna. Har varit en stor avsaknad av det kände jag, så det var roligt att få spend some time med henne idag :) Det roligaste var efter lektionen då vi skulle släpa oss hem, flumtrötta som vi var får Lidija ur sig något i stil med Tunnishbanish, jag fattar ingenting och ramlar ner i framstupa sidoläge som följd av en extrem skrattattack.

Det var lite lovestämning idag i skolan iaf, det fanns kramrutor lite varstans och choklad delades ut mellan skolans sötaste kärlekspar (utan att nämna några namn...). Jag fick också en ros faktiskt, av Emma, hon hade visserligen hittat den på golvet men jag tackade och tog emot. Haha. Och tro det eller ej men jag fick äta ett VANILJHJÄRTA också! I could learn to love this day.

Hur som helst, nu sitter jag med den förbannade svenska boken och har inte öppnat den ens. Jag tänker istället på att det nu bara är EN vecka kvar tills jag ska åka till London för första gången! Det ska bli så grymt roligt! Alla börjar tagga till nu och prata om packning åt höger och vänster. Det kommer bli mycket papper att fylla i insåg jag idag, men det ordnar sig nog det också. På något vis. GLAD ALLA HJÄRTANS DAG ALLA!

Kram,
Ida.

Här följer lite bilder på folk som är värda att hyllas denna fina dag:




Nick Valensi (time will come, you will realize you don't want your wife, and then i will be here waiting for you), alla i klass Sp2c, alla UNDERBARA tjejer från Rödaberg, Emma, Elina, pappa, mamma, Pernilla, Farbror... Det finns många fler, men bilder har jag inte! :( Ni kommer med så fort jag får fram bilder. Promise!

Kommentarer
Postat av: Miss Bootay

länge leve vaniljhjärtan!

2008-02-14 @ 20:48:23
Postat av: Elina

Te Quiero

2008-02-15 @ 23:46:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0