Tråk-tisdag.

Jag har precis kommit hem från skolan, har slagit mig ner med "Den Levande Litteraturen". Det är inte helt omöjligt att det är en av de mest pretentiösa böcker som någonsin skrivits. Dock misslyckas den totalt med att fånga någons intresse över huvud taget, inklusive mitt, så jag fastnade framför min blogg istället.

Jag sitter med Biancas klänning på mig, den är så himla fin tycker jag! Dock så vill hon ha tillbaks den imorgon, funderar på att packa ner den i en resväska och emigrera till Italien?

Ikväll ska jag barnvakta min kära syster. Kul för henne, när jag kommer sitta djupt försjunken i en bok om litteraturhistoria... Någon som vill komma över och leka kurragömma med barnet?

Jag har kommit fram till att mörkret och kylan inte gör någon nytta alls, det är mysigt fram till den 24:de december, sen kan det räcka tycker jag. Lösningen på detta problem har jag äntligen kommit på, alltså: Jag emigrerar till Jamaica! Reggae, sol och vackra stränder till folket.

Emigrera mera,
Ida.


Bara den där skylten får mig att vilja åka dit... Inte bruden dock.

Kommentarer
Postat av: Elina

Jamaica is OURS

2008-02-12 @ 18:41:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0