À la Uppsala

Ida befinner sig numera i en annan, bättre stad! Eller något i den stilen iaf... Efter en galet seg dag på jobbet där varje minut som passerade utan ett svimmningsanfall var en gåva från ovan, begav jag mig mot Centralen för att ta tåget till farmor i Uppsala.

Vi har ätit thai-mat, mumsat jordgubbar på balkongen och pratat gamla anekdoter från 1930-talets Norrland. Vi har pratat en del om farfar också, oundvikligt ämne såklart och det är lika jobbigt varje gång. Om du bara kunde komma tillbaka, finns väldigt lite jag inte skulle göra för att få ha dig här hos oss. Det är här du borde vara. 

Imorgon ska vi åka ner på båtvarvet med matsäck om vädret tillåter. Jag ska för övrigt sova till minst tio, imorse var jag mindre lycklig då klockan ringde halv sju och sa åt mig att fixa kaffe till lattestans invånare. 

Puss och godnatt! 
 


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0