Krönikor

Dagens inlägg blir något slags hyllning till alla dessa krönikörer som finns runt om i Svea Rike. För säga vad man vill om Sverige som ett land, men att vi har en hel del jävligt roliga människor kan man inte säga emot. Och då menar jag inte alla roliga kompisar som jag har, utan alla sjukt roliga komiker, kändisar-som-är-kändisar-utan-en-anledning osv... En av dessa är Alex Schulman. Visst, vissa säger att han är ett elakt svin som inte har något bättre att säga än elaka kommentarer om andra människor, men han har förgyllt ett antal sega och trista morgonar för mig med sina krönikor i punkt.se.

Gick in på punkt.se's hemsida idag för att hitta en annan krönika som jag tänkte ha med i dagens inlägg, när jag ser att Alex har skrivit ännu en. Jag klickar, läser och dör. Av skratt. Här följer ett smakprov från krönikan med namnet "Hon skriker kuken - efter kungen!":


Två frågor: Hur känner Hannah Graaf kungen? Varför kallar hon honom för kuken?? Jag skäms lite. Tar ett steg tillbaka för att distansera mig från Hannah. Jag vill säga: Hon är inte med mig. Vi blir snart lättade. Det visar sig att Hannah ropade på en person i kungens sällskap. Tydligen heter han Gustaf. Och kallas Kuken. Kuken rusar fram och ger Hannah en varm kram. Och Carl-Gustaf åker iväg. Och vi flyr utmattade in i värmen.

Jag vet inte, det kanske bara är min humor, ni kanske sitter där som frågetecken och tycker att det var ALLT annat än roligt. Men läs det han skriver, det är värt den lilla tid det tar, jag lovar.

En annan människa som fick mig att skratta högt på väg till skolan häromdagen var en brud vid namn Sanna Syding. Hon berättade en smått traumatisk historia om ett besök vid ett badhus som resulterade i att en gammal tant använde Sannas egen handduk till att torka sitt underliv med. Mindre kul, mindre fräscht. Jag skulle inte velat vara med om det, jag skulle bli så grymt äcklad att jag förmodligen aldrig mer skulle bada på ett badhus igen i mitt liv. Tänk vad såna små olyckor kan ställa till med. Iallafall, ett utdrag ur hennes krönika:

Hon putsar sig överallt som en belåten kissemiss och ser till att torka till sig ända upp i Mumindalen. Ja hon hinner med rätt mycket eftersom att jag blir förstummad av chock/självmordstankar.När jag väl vaknar upp ur min trans tar jag tag i dom små permanentade hårtussarna på tanthelvetet och dänger hennes huvud mot bastudörren och skriker DÖÖÖÖ TAAAAAAAANTFAAAAN DÖÖÖÖÖÖÖ!!!!!

Jag tror att det som fick mig att skratta högt så att alla på tunnelbanan vände sig om och undrade över mitt psyke var det faktum att jag kunde se en av mina kära vänninor göra just detta, ifall något liknande skulle ske henne. (För övrigt så gjorde inte Sanna Syding just detta, dängde huvet i väggen, so no worries inga människor kom till skada.)

Hur som helst, länge leve krönikor!

De förgyller mina morgnar.
Ida.

Alex Schulman, kung av elak.

Kommentarer
Postat av: Elina

Jaadu, Sverige är FULLT av roliga människor =D

Du är en av de ska du veta

2008-03-06 @ 18:49:34
Postat av: Elina

Where is the uppdatering my dear? ;)

2008-03-12 @ 11:36:05
Postat av: sanna

härligt att jag förlängde ditt liv med ett gott skratt ^^

2008-03-26 @ 14:48:24
URL: http://sannaimexiko.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0