Jag tror också

Vissa människor tror på en gud av något slag. Det gör inte jag, det är alldeles för abstrakt och osäkert för mig, som tror rakt igenom på forskning och fakta.

Men jag tror på en annan sak, och det är ödet. Jag har fått det bevisat för mig ett antal gånger att ödet, det är något man kan räkna med. När jag pratar med andra om det har jag ofta fått svaret att allt prat om ödet bara är en ursäkt för att vara lat i livet, men det tycker inte jag stämmer någonstans. Visst, vissa kanske fungerar så, men sådana människor är bara lata rakt igenom. Jag tror att man har ett någorlunda förutbestämt öde, som kan påverkas och förändras lite smått hit och dit, men att den alltid följer den "grundstig" som man fått från början. Den grundstigen kan man själv inte direkt påverka. Du kan förändra de små svängar den kanske gör, men grunden till ditt öde kan du själv inte ändra på.

Det här är vad jag tror, det betyder inte att jag tycker att alla andra har fel. Men jag gillar att tro det, för det ger mig en typ av trygghet. Det hjälper mig att försöka hitta en mening i allt som händer i mitt liv, vare sig det är bra eller dåliga, hemska eller härliga saker. Och det gör att det blir lättare att hantera vissa saker, som man kanske inte ser någonting bra i alls. Tills någor händer som får mig att ändra uppfattning, så är jag väldigt jättenöjd med att tro på det. För det är alltid bra att ha någonting som man tror på, vare sig det är en gud, ödet eller godheten i människor omkring dig.

Kommentarer
Postat av: Elina

GUD VAD SNYGG BLOGGEN BLEV! =D



Jag håller med dig totalt, jag tror också på ödet. Saker händer av en mening vare sig det visar vara sämst eller något bra! :)



Syns om några timmar<33

2008-09-22 @ 08:00:23
URL: http://elinawarde.blogg.se/
Postat av: habiba

håller med dig om att man känner en viss trygghet av det man tror på. jag finner min trygghet hos Gud och andra som inte gör det har sin trygghet nån annanstans. ödet är verkligen roligt..jag tror på att den kan ändra sig men den finns ändå alltid där på nåt sätt. saker och ting som sker har ju hänt eller händer för att föra en någon annanstans i livet...typ ens nya öde eller ödet som var förutbestämt.

<3

2008-09-23 @ 17:04:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0