Hörde jag skål?

Just nu är det så otroligt mycket fest hela tiden! Igår var jag på skivan som tjejerna i klassen hade fixat... Och faan va kul jag hade! Skitbra fixat verkligen, jättesnygg lokal, bra mat, sköna människor! Det var perfekt med sovmorgon idag också så man slapp gå upp sex efter endast fyra timmars sömn, som förra gången...

Apropå helt andra saker så kom jag och Julia fram till att det kanske är mindre bra att staten satsar pengar på att sätta dit fildelare när det springer runt våldtäktsmän på gatorna. Läste i DN idag att Sverige har flest anmälda våldtäkter i hela Europa. Visserligen kan detta bero på att tjejer känner sig mer manade till att anmäla här än i andra länder, men studien visade också att vårt land är det som är sämst på att följa upp våldtäktsfallen. Vilket jag inte tycker är helt ok faktiskt. Varför varför varför läggs då en massa tid ner på att hitta på lagar om fildelning och stämma de som fildelar när det finns sådana dystra rapporter?? Jag personligen tycker det är rätt mycket viktigare att följa upp våldtäktsfall istället för fildelare... Prioritera lite bättre, är min åsikt.



Kommentarer
Postat av: Olle

Det har du helt rätt i.

2009-05-02 @ 18:36:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0