Sabato

Idag var jag på Galleri Kontrast, på vernissage, och tittade på den nya fotoutställningen om albiner i Tanzania (och ja, det heter albiner i pluralis... DN is my source). Som av en märklig slump såg jag i DN's PåStan att den här fotoutställningen öppnade idag, och detta blev jag varse om typ samma dag som Habiba skrev om albiner i sin blogg! Väldigt otippat. Men jag gick på vernissage iaf, och det var väl inte så himla bra bilder... Tycker jag själv, man blev ju tagen av dessa människors öden, men bilderna i sig var inte så rörande. Hursomhelst så finns den här utställningen kvar på Galleri Kontrast för er som är intresserade! Habiba förslagsvis?

Om en timme bär det av till Johanna för avskedsfest, Londontrip fiesta! Kul med fest, tråkigt med Johannas departure. Men ska bli roligt att träffa alla amicas!

Kommentarer
Postat av: Habiba

är det sant!? Oh my God tack för tipset girlie :)!! vilken coincidence! :S:O

Albiner??...det visste jag inte men nu vet jag! Good to know. Dessa människor lever verkligen i skuggan...bokstavligt talat. De är sååå känsliga för solljus och har lättast att utveckla cancer. De flesta dör av just cancer.

puss på dig my enlightened friend! så himla kul att du såg detta idag :O

2009-08-29 @ 18:45:41
Postat av: Habiba

gillar den nya designen :) mucho better enligt mig

2009-08-30 @ 11:20:26
Postat av: jules

Det var jätte kul att träffa dig charleh. Jag tycker att utställningen var helt otrolig men inget man vill se igen :/.. vi ses snart igen <3

2009-08-30 @ 20:05:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0