You don't have a clue

Idag var en konstig dag. En känslomässig bergodalbana. Det började med att jag väcktes av telefonen, det var Cina som ville att jag skulle komma till skolan och jobba. Jag var helt borta när hon ringde, men lyckades leta reda på ett block och penna där jag skrev ner namn på skola och tid jag skulle vara där. Sen fick Farbror mat och därefter återvände jag till sömnen.

På dagen begav jag mig av till skolan för att vikariera hos sexåringar och ettorna. Jag var ordentligt nervös innan, men det gick så otroligt bra! Barnen räddade mig idag. De skrek och klängde, tjatade och hetsade, och var helt fantastiska. Så glada, uppskattande och snälla mot mig, de fick mig att skratta och för första gången i mitt liv har jag jobbat med något som faktiskt känts meningsfullt! Jag kände att det betydde något att jag satt där med barnen och ritade, pratade, lyssnade. Det var verkligen det jag behövde, något som fick mig att tänka på annat och som dessutom fick mig att känna mig meningsfull och viktig. Idag, av alla dagar, var just det precis vad jag behövde.

Dagens fundering: Det är läskigt hur man kan vara så psykiskt ledsen och sårad, att det faktiskt gör fysiskt ont i kroppen. Märklig sak, helt klart. Godnatt!

Kommentarer
Postat av: Andrea il Biondo

finalmente hai scoperto cosa significa lavorare con i bambini. Sono tutti aperti, per loro tu puoi diventare una guida-amico, loro si aprono a te con una facilità mostruosa (..io non riesco a farlo, per esempio :P )...ti lasciano sempre qualcosa dentro...e a fine giornata pensi a quello che è successo e speri che il giorno dopo sia uguale o addirittura migliore, perchè sai che ognuno di loro avrà sempre qualcosa da dirti, da confidarti...e tu non vedrai l'ora di ascoltare...

2009-09-02 @ 22:23:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0