Töntarna

Jaa klockan börjar närma sig elva och jag sitter och målar naglarna, istället för att ta igen lite välbehövd sömn. Min prioritering är ju klockren. Verkligen! Idag fyller mormor år! GRATTIS! Puss och kram på henne.

Sjukt lång dag på jobbet idag, kom inte därifrån förrän kvart i åtta för vi hade utbildningskväll för föräldrarna. Kvällen var dock lärorik! Intressant var det också, så inget illa där. Idag kändes det att jag mer börjar komma in i vardagsrutinerna igen, det var skönt... Alltid en chock första dagen, men idag var det bättre. Idag bestämde jag också för att strunta i dansen på juluppvisningen... Tråkigt på ett sätt, hade lite sett fram emot att se barnen framföra min koreografi framför alla föräldrarna, speciellt med tanke på att de som verkligen försökte var så himla duktiga. Men det känns också som en sjuk lättnad, det var så himla stressigt och min prestationsångest var rätt så påtaglig. Det får kanske bli till våren eller liknande istället.

Gud va jag saknar London! Så otroligt mycket. Jag saknar alla skratten, allt det sociala, staden och pulsen i sig! Att staden aldrig sover. Att man kan gå mitt i stan mitt i natten, på morgonen till och med, och det fortfarande kör runt bussar, bilar, att människor fortfarande går runt precis som det vore mitt på dagen. Liksom, går man ut efter fem på eftermiddagen här i Sverige så är det typ Ghost Town varning... Men men, finns väl en charm i det också..kanske.

Kommentarer
Postat av: Habiba

Weee grattis till Mormor din :D! Vad synd att det inte blev av nåt med juldansen :(

Vill också åka till london..har inte besökt staden sen 2001 :(

2009-11-13 @ 13:45:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0