En onsdagkväll

Nu sitter jag med min temugg hemma hos mamma och tangenterna knattrar frenetiskt för varje ord jag skriver. Jag vet inte riktigt vad jag tänkt skriva, har inget vettigt i huvudet, bara en massa myrornas krig-aktiga tankar som jag inte får någon ordning på. Jag tänker så mycket! Hela tiden tänker jag, på jobbet, på träningen, på fritiden, när jag sover, när jag duschar, när jag äter. Jag är trött på mitt tänkande, det gör livet så mycket mer komplicerat...

Jag har städat mitt rum precis hela kvällen! Först nu har jag lyckats få fingret ur och packat upp den sista flyttlådan som var ett av flera resultat av stambytet som mamma haft här hemma. Känns skönt att slippa de fula lådorna iaf... Byggdammet kommer väl däremot ligga kvar ett tag, har jag förstått efter insikten om att typ allt i mitt rum är täckt av det. Då får det väl vara så.

Inatt vaknade jag kl tre på morgonen för att det regnade så hårt ute. Det var längesen jag hört ett sånt spöregn! Det lät som det haglade eller något, det kanske det gjorde, vad vet jag. Men hoppas inte, för stackars Farbrors skull. Hursomhelst, jag fick panik och hoppade ur sängen i tron att jag hade försovit mig, men icke, klockan var typ kvart över tre och jag fick gå och lägga mig igen... Det är den mest underbara känslan jag vet, att vakna mitt i natten och inse att man får gå och sova vidare :) Det gör mig verkligen glad rakt igenom. Kanske ställer klockan på tre inatt bara för att få känna så igen. Får se. Godnatt iaf.

Kommentarer
Postat av: Habiba

Vad mysigt:)..aldrig riktigt sett på det så..att vakna mitt i natten och sen gå och lägga sig :D..but it sure sounds mysigt..

Och tänk på!...inte för mycket bara for ye shall lose your mind..!

2009-10-09 @ 00:14:58
Postat av: Nina

Sitter här o tänker på dig min fina vän, min vän som är på dejt. Tänker på att jag själv kanske borde skriva upp mig på en dejting sajt för att hitta nån mysig tjej. Sen kickar min realistiska livssyn in och jag inser... Nu börjar jag plugga igen. När fan skulle jag ha tid med sånt?



Puss. Hoppas dejten gick bra.

2009-10-09 @ 21:37:11
URL: http://ninasvedberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0