Ingen rast, ingen ro

Det är väl själva 17 vad tiden går fort när man har roligt. Eller bara har mycket att göra, vilket är the truth in my case. Det blir inte mycket tid kvar till bloggen som jag och säkert ni som läser också märker. Verkar som att jag alltid skriver när jag har som mest att göra också, och när jag som mest behöver gå och lägga mig eller liknande... Att skriva av mig allt jag behöver ha gjort verkar ha någon typ av lugnande effekt på mig för jag envisas ju med att göra det hela tiden.

Jag åker till Italien inte imorgon, men i övermorgon! Det är inte ens två dagar tills jag ska befinna mig på planet på väg till lite sydligare breddgrader... Känns helt overkligt! Men det är verkligen ingen tid för nedvarvning inför resan märker jag, hade tänkt ta det lite lugnt och packa ordentligt och genomtänkt innan jag åker men icke. Imorgon är min sista dag i Sverige och jag kommer jobba i tio timmar: först har jag min assistentintroduktion mellan 8 & 10 på morgonen, därefter jobbar jag på skolan mellan 11 och halv sex, och på kvällen mellan 21 & 23 har jag andra delen av assistentintroduktionen... Helgalet, jag kommer hetsa runt som ett freak imorgon. Däremellan måste jag hinna packa klart och kolla så att jag har allting med mig, samt äta middag hos pappa. Vore även bra om jag kunde hinna börja på italienskan som jag ligger tolv kapitel efter i, men det gäller att vara realistisk också... Gud va skönt det ska bli när jag väl sitter på den där flygbussen. Då kommer kanske all den här hetsen släppa!

Kom hem vid halv elva ikväll från att ha varit på födelsedagsmiddag hos Habiba som fyller 19 år idag. Grattis grattis till henne! Vi åt pastasallad och en chokladtårta till efterrätt som var helt sinnessjuk... Jag tror aldrig jag har sett så mycket choklad i en och samma efterrätt, men gott var det... Därefter skuttade vi runt och skrek till Toyfriend med David Guetta, mycket bra låt för övrigt, helt klart värt att kolla in om ni inte redan gjort det. Kul kväll, bra avrundning på vardagen här hemma innan jag åker bort.

Att allas vårt geni Jimmie Åkesson kläckt ur sig ännu en skitartikel där han skriver en massa strunt och hetsar mot folkgrupp är det väl få som har missat. Jag kollade in en video där Maud Olofsson debatterar med Åkesson, och satan va jag blev dels arg på SD:s partiledare, dels sjukt lättad över att Maud Olofsson så otroligt skickligt tacklar och ifrågasätter det som Åkesson sagt och gjort. TACK för att någon högt uppsatt person i den svenska Riksdagen ÄNTLIGEN säger ifrån till Sverigedemokraterna och öppet tar avstånd från skiten de kastar ur sig. Det är verkligen på tiden, och jag är så glad (mitt i allt det jobbiga i situationen) att någon äntligen har gjort det. Go Maud! Länk till klippen: Del 1) http://www.youtube.com/watch?v=MGOD_fqhIQM Och del 2) http://www.youtube.com/watch?v=AbY6vRmbvl8

Och med risk för att jag inte kommer ha tid att skriva något innan jag åker, ha det bra här hemma under den närmsta tiden för det ska jag ha :)

Kommentarer
Postat av: Habiba

Have a wonderful time in Italy!! Och indeed Toyfriend was sinnesjuk!

And once again...go Maud!

<3<3

2009-10-21 @ 19:33:34
Postat av: Habiba

Have a wonderful time in Italy!! Och indeed Toyfriend vad sinnesjuk!

And once again...go Maud!

<3<3

2009-10-21 @ 19:33:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0