Vicky Cristina Barcelona

Jag har precis sett ovanstående film, den var så grymt bra! Indeed truly fresh, and now I feel extremely inspired. Hettan, männen, vinet och maten, solen, husen och den vackra naturen. Någon gång ska det bli mitt! Jag ser det framför mig - jag bosätter mig i något litet kyffe i södra Italien (eller möjligtvis Toscana, något av dem). På dagarna plockar jag vindruvor på vingårdarna iklädd somriga långklänningar som fladdrar i vinden, på kvällarna sitter jag på min lilla terass som är överfylld av tomatplantor och vinrankor som hänger från väggarna. Jag dricker vin och ser solen gå ner över det vackra landskapet medans jag skriver djupa och kontroversiella noveller om kärlek och människans ständiga jakt och misslyckande i att försöka finna den sanna lyckan. È perfetto no?! Jodå. Nu känner jag genast hur motivationen för italienskan antar oanade höjder! Eller något i den stilen.

Kommentarer
Postat av: Habiba

Jag hälsar på då och våldgästar ditt ställe ;)

2009-10-13 @ 00:26:50
Postat av: Habiba

Skivstång onsdag 20.00. är det den du menar? har bokat den.

buona notte bella mia - I feel the italian winds ;) hahaha

2009-10-13 @ 00:36:38
Postat av: Bianca

haha, jag våldgästar med!!! fresh ida, vilket härligt liv dårå! :P

söndaaaag! =D

<3<3<3

2009-10-13 @ 11:04:17
URL: http://thethoughtsofbianca.blogspot.com/
Postat av: Eva

Perfetto! att Ida är med oss i Florens, vår italienska är inte nåt att skryta med alls.

Chiao!

2009-10-14 @ 21:09:16
Postat av: Nina

It's an awesome movie!!

2009-10-15 @ 20:09:49
URL: http://ninasvedberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0