Am I a part of the borgar-generation?

Imorse begick jag ett stort misstag. Jag gick upp klockan sex, för att gå och träna.. Alltså det var hemskt. Jag orkade inte göra någonting, det var inget högintensivt pass direkt heller, det var medeljympa och jag dog. Det är bara a fact att jag inte fungerar som jag ska på morgonen. Men jaja, då vet jag det, till nästa gång. Men har ätit en lång frukost och hunnit diska och fixa så då slipper jag det klockan nio ikväll när jag kommer hem från italienskan... Så något positivt kom ur hela den här träningshetsen. Igår kom då pappa hem som sagt, jag lagade middag som faktiskt blev god *stolt* och så pratade vi en massa om resan. De verkar ha haft det väldigt bra, vilket känns väldigt kul eftersom farmor har längtat dit så himla länge.

Pratade med en släkting till mig om löner häromdagen, och förvånades över hur högervriden hela min släkt har visat sig vara. Varför har detta inte förts över till mig, hur har jag kunnat undgå det? Jag har inte alls samma politiska åsikter som majoriteten av min släkt, överhuvudtaget. Det är liksom osolidariskt och elitistiskt allting, vilket jag inte alls kan sympatisera med. Jag skyller på all tid jag har spenderat i djupa samtal med mormor. Men det är ju ingen slump att det ofelbart alltid blir diskussioner om diverse ämnen så fort jag träffar min släkt... Det är heller ingen slump att jag har min åsikt, och alla andra har en annan, gemensam, åsikt. Men det är OK, jag och mormor tar upp fighten! Det är synd bara att det måste bli så hetsigt varje gång...

Apropå mormor så ska jag åka till Florens med mormor och Christer i oktober :) Det ska bli en kulturell resa har jag och mormor kommit fram till, vi ska äta god mat, gå på muséer, titta på staden och sitta på torget med varsin cappuccino och titta på folk. Det kommer bli bäst! Längtar redan...

Kommentarer
Postat av: Bianca

En vanlig dag i Idis liv =) men meningen är att det ska bli hetsigt, vore faktiskt inge kul om det inte skulle bli så. men vore mindre kul om hetsigheten leder till sura miner efter diskussionen =/

<3

2009-09-29 @ 18:19:27
URL: http://thethoughtsofbianca.blogg.se/
Postat av: Habiba

OMG Florence?! Gud vad härligt :D hope you guys have loads of fun overthere.



Fattar inte att du gick på morgonträningen hahaha :P! Starkt av dig jekel :D



Politiskt kan inte en hel familj vara överens tror jag..oftast..stuff like that is a pain :/

2009-09-30 @ 22:06:58
Postat av: Andrea

Bella storia Firenze! ci sono stato...8 anni fa...e mi ricordo poco nulla. Però mi sa che ti va parecchio male con il tempo...ultimamente piove spesso e di sera la temperatura sta scendendo..ok, non è la Svezia, ma fra qualche giorno la minima è attestata ai 5°C...dio bono. P.s. venerdì notte (2 a.m.) stavo controllando la temperatura ad Uppsala: 0°C!!!! ma siamo scemi!!!! a Gennaio quanti ce ne saranno -57°C!!! altro che piumino, dove portarmi un orso polare con la cerniera lampo!!!!

2009-10-11 @ 15:30:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0