Il calcio

Idag har jag jobbat på cafét, det gick bra, men var lite segt. Det som mest diskuteras på mitt jobb är fotboll. Och ju mer jag hör på det, desto mer blir jag övertygad om hur lite jag verkligen bryr mig. Fotboll är som mode, något som det läggs alltför mycket tid och pengar på, tid och pengar som borde läggas på viktigare och mer betydelsefulla saker. Fotboll är ett ämne som släcker lite av mitt hopp om jordens framtid, för fotboll är bara ett tidsfördriv som slukar pengar som små barn skulle kunna få äta och gå i skolan för. NO offense at all mot er som gillar fotboll, det ÄR kul, jag ska inte hyckla, jag tycker också det kan vara roligt att titta på fotboll och själv spela det (även om jag inte är så bra) men att fotbollsspelare tjänar sådana sinnessjuka summor äcklar mig rent ut sagt. Gäller iofs inte bara fotboll, utan sporter överhuvudtaget slukar ju så mycket pengar varje år så jag får svindel bara jag tänker på det. Och till vilken nytta?

Nu tänker jag sluta moralkaka mig och beklaga mig lite istället. Johanna har lämnat oss! Idag begav hon sig till London för att vara au-pair i ett helt år! Det känns helt sjukt på något sätt, men jag vet att hon kommer att ha ett helt otroligt år där borta. Hoppas jag själv tjänat ihop tillräckligt för att hälsa på flickebarnet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0