Italienska & Crocs

Gårdagskvällen hos Idil överträffade alla förväntningar! Direkt efter jobbet begav jag mig hem till Idie och vi åt middag med Ayla, världens godaste scampi pasta, yuuuumm... Därefter joinade Sus oss, vi laddade upp med kakor, te, Sangria, chips och Okey spelet, och sen satt vi fast vid matbordet i typ tre timmar. Jag var segast, Idil var listigast och Sus var mest dodgy av oss tre spelare, men vi vann typ lika många gånger! Jag kom hem typ halv två och däckade genast.

Idag var jag på rådgivning på Medborgarskolan för att räkna ut vilken italienskakurs jag ska börja på och nu har jag skrivit upp mig på en. Tisdagkvällar, tio veckor framöver. Sono molto excited! Tydligen är typ ingen i gruppen under 40 år, men det behöver ju faktiskt inte säga någonting om någonting alls. Det ska bli kul att träffa nya människor oavsett... Läraren som "förhörde" mig blev jätteentusiastisk och nämnde vid ett flertal tillfällen hur jag kommer få resten av gruppen att verkligen börja våga prata på lektionerna, jaså tänkte jag och blev genast lite fundersam. Hur tänkte hon nu, jag är den nya i en grupp med enbart 40-åringar som redan har pluggat tillsammans i typ två år, och JAG är den som ska vara modig och en inspirationskälla? Hm. Hursomhelst så sa jag lite käckt att jag minsann kommer sänka medelåldern lite iaf, hon skrattade och sa att jaa så är det nog, vilket sedan följdes av en smått pinsam paus. Allt som allt gick det iaf väldigt bra och jag känner mig oerhört motiverad inför mina nya italiano studier. Wiho!

Jag sprang ner på stan också för att hitta ett par inneskor till jobbet på måndag, och tänkte genast att Crocs ju blir bäst. Synd bara att jag sprang till typ alla sportbutiker och inte hittade ett enda par rosa i min storlek :( Hittade bara röda, på TeamSportia, och det verkar inte som att jag kommer lyckas hitta några andra än dom. Så det får bli röda Crocs då, annars får det bli andra skor, och det vet jag inte vilka det skulle kunna vara?






Kommentarer
Postat av: Johanna

Purri!! Mys! Jag vill ocksa ha okej kvall.. orattvist...



Det flyter pa bra hor jag! Later sjukt bra att du ska plugga lite. Finemang!!



Saknar dig. Skicka brev snart. Kommer skriva frenetiskt tillbaka sa fort jag far det.



love love love<3

2009-09-12 @ 18:52:21
Postat av: anna

ida vad tycker du om jag ska komma till sverige och läsa italienska, och matteo ska öppna en focacceria typ Doks(den där i casalpusterlengo med focaccia di recco)? är det bra med dig? :-P

2009-09-13 @ 13:09:16
Postat av: Nina

Lycka till med italienska studierna vännen!

Tack igen för en helt otroligt rolig o mysig kväll. Shit asså va full jag vaaa! =D HAHA

KRAAAM<33

2009-09-13 @ 20:54:12
URL: http://ninasvedberg.blogg.se/
Postat av: Susanne

Nu har jag läst ikapp igen! Fan, vilken skrivbegåvning du är människa! Skrattade högt flera gånger trots att kl. inte är nio än. Gillar det där med sedelbunten på Salinos. Kan se hur din blick växlar mellan svärta och lystnad efter pengarna. Men du - är inte Kristian mer lämplig i ålder för mig än för dig? ;)

2009-09-15 @ 08:57:25
Postat av: sus

ska du köpa riktiga crocs? varför inte bara hötorget - 100 spänn? :) ja ska nog också köpa iofs, pinigt!! men de är fett sköna. svarta dock. nån slags värdighet får man väl ha.



haha! skoja, köp rosa. det är fint!

2009-09-15 @ 22:02:16
URL: http://bepeachy.blogg.se/
Postat av: habiba

haha crocs :D..i just had one of those laugh out loud to myself moments..

2009-09-17 @ 14:21:22
Postat av: habiba

fetus du inspirerar mig att skaffa ett par till jobbet! i've never liked those shoes...but darn they look comfy...speciellt dom där rosaröda..

2009-09-17 @ 14:24:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0