L'estate

Jaha, nu är det helg igen! Idag var det studiedag, vilket kanske inte visade sig vara så himla spännande som jag trott, men det var nyttigt för jag fick veta lite om skolan och planerna lärarna smider för barnens bästa. Dock så förstod jag kanske inte så supermycket, så Sophie och jag ska träffas på söndag och gå igenom allt igen. Samt planera danslektionerna som jag dels själv, dels tillsammans med Sophie, ska hålla i nästa vecka! Exciting right? Jag kör danslärar-stuket nu. Det kommer säkert gå bra... eller? Jag är faktiskt rätt nervös, måste komma på något pedagogiskt sätt att lära ut dans till 7 och 8 åringar.. Christ.

Idag åkte pappa till USA med farmor! Jag är lite nojig, litar inte riktigt på flygplan och säkerheten. Sa till pappa typ fyra gånger att han måste höra av sig när han kommer fram till Calvaresearna... Hursom. Jag är sjukligt avis på resan. Bangar någon på en sista minuten på det som förut kallades Höstlovet?? Jaa, det lovet räknas fortfarande för mig...

Jag saknar liksom redan sommaren. Jag vill sitta på segelbåten i solen och njuta av vinden och farten som jag gjorde i somras :( Jag har så många jävla minnen till de där båtarna bara...Lite jobbigt, skräckblandad förtjusning inför att segla känner jag. Trots att jag vet att de minnena kommer hugga som en kniv i mig nästa gång jag seglar så vill jag ändå göra det om och om igen, jag saknar det så himla mycket. Den känslan av frihet är underbar. Snart ska väl dock båten upp på land igen så lär ju dröja till sent nästa vår innan det blir en segeltur i solen igen. Jag längtar redan..!

På tisdag ska jag förmodligen äta frukost med mormor innan jobbet! Lääängtar, så sjukt längesedan jag träffade henne. Senast var det på min födelsedag to be precise. Mysigt! Jaha, that was all. Over and out!

Kommentarer
Postat av: Habiba

Danslektioner?! Danslärare du?? Say what??? :O Gosh josh va kul!



Imorn bli det skivstång :D:D hihi can't wait :)



Myspys med mormor :). And indeed ye shall take me sailing next summer!



2009-09-22 @ 19:43:52
Postat av: Habiba

Danslektioner?! Danslärare du?? Say what??? :O Gosh josh va kul!



Imorn bli det skivstång :D:D hihi can't wait :)



Myspys med mormor :). And indeed ye shall take me sailing next summer!



2009-09-22 @ 19:44:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0